In vitro: jak przygotować się do zabiegu? | Mama to Ja!

In vitro: jak przygotować się do zabiegu?

Mehrere Eizellen und Spermien

Przygotowujecie się do in vitro, ale nie wiecie jak zrobić to dobrze? Jest wiele sposobów, jednak cel jest jeden: zdrowe i silne organizmy obojga rodziców. Pamiętajcie jednak, że podstawą jest zawsze zastosowanie się do zaleceń lekarzy!

Wykonanie podstawowych badań

Niestety, żeby wszystko miało szansę dobrze się skończyć, musimy zacząć od licznych badań. Organizm przyszłej mamy musi być silny i zdrowy, natomiast w przypadku przyszłego taty nasienie musi być najwyższej jakości. Aby osiągnąć najlepsze możliwe wyniki, musimy zawczasu wykonać wszystkie zalecane przez lekarzy badania.

Najczęściej zaczynamy od podstaw:  morfologia, poziom glukozy, oznaczenie grupy krwi. Warto również zbadać parametry układu krzepnięcia krwi oraz wykonać ogólne badanie moczu. Dla kobiet istotne będzie także zbadanie funkcjonowania tarczycy.

Wizyty u różnych lekarzy

Przyszła mama musi wystrzegać się wszelkich stanów zapalnych i problemów ze zdrowiem. Dlatego jeszcze przed podejściem do próby in vitro, należy odwiedzić chociażby… stomatologa. W trakcie ciąży wykluczone będą wszelkie poważne zabiegi dentystyczne, więc zęby musimy wyleczyć wcześniej!

To samo się tyczy odwiedzin u ginekologa. Lekarz powinien przeprowadzić wszystkie badania, aby mama zdążyła na czas wyleczyć wszelkie zmiany w drogach rodnych. Na pewno nie zaszkodzi nam także ponowne sprawdzenie budowy jajników i macicy.

Warto także umówić wizytę u internisty, który oceni pracę narządów wewnętrznych, a w razie potrzeby zaleci odpowiednią terapię.

Dieta i zdrowy tryb życia

Jak już ustaliliśmy, zdrowy organizm matki to podstawa – przecież maleństwu należy zapewnić jak najlepsze warunki do rozwoju! Warto jednak podkreślić, że o swój stan zdrowia i ogólnego samopoczucia powinien zadbać również przyszły tatuś. Oprócz badań para starająca się o malucha powinna na ok. pół roku przed zabiegiem zatroszczyć się o swój tryb życia.

Przede wszystkim musimy się ruszać: bieganie, joga lub chociażby codzienne spacery pomogą Wam w utrzymaniu formy i wzmocnieniu organizmów. Ponadto musicie uważać na to, co jecie. Wyeliminujcie z diety wszystko, co szkodliwe: nadmiar soli i cukru, wysokonasycone tłuszcze. Zamiast tego spożywajcie w dużych ilościach warzywa i owoce, czyli naturalne źródła witamin.

Przyszłe mamy powinny także zacząć brać suplementy zawierające kwas foliowy (standardowa dzienna dawka to 0,4 mg, ale najlepiej ustalić ją ostatecznie z lekarzem).

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz