Codzienna gimnastyka dla każdej kobiety: jak wzmocnić mięśnie dna miednicy? | Mama to Ja!

Codzienna gimnastyka dla każdej kobiety: jak wzmocnić mięśnie dna miednicy?

beautiful pregnant with a girl by the sea

Zaawansowana ciąża lub pierwsze miesiące po porodzie to czas, kiedy wielu kobietom zaczyna doskwierać problem nietrzymania moczu. Jak radzić sobie z taką dolegliwością?

Skąd biorą się problemy z nietrzymaniem moczu?

Niemal co druga kobieta w zaawansowanej ciąży ma problemy z utrzymaniem moczu. Tu główną przyczyną dolegliwości staje się powiększająca się macica, która coraz bardziej uciska pęcherz. Mięśnie dna miednicy rozluźnione z powodu zmian hormonalnych oraz powiększającego się brzuszka nie są w stanie poradzić sobie z zahamowaniem upływu moczu. I choć ciąża to czas wyjątkowy dla każdej kobiety, wiele przyszłych mam musi w tym czasie sięgać po pieluchomajtki. Na pampersy dla dorosłych decyduje się też wiele kobiet już po porodzie. Struktury nerwowo-mięśniowe dna miednicy są narażone w jego trakcie na wielkie obciążenie, którego efektem może być właśnie nietrzymanie moczu.

Jak zapewnić sobie komfort?

Choć dolegliwości z nietrzymaniem moczu ustępują w większości przypadków w ciągu kilku miesięcy po porodzie, każda kobieta chce sobie w tym okresie zapewnić skuteczną ochronę. Pieluchomajtki dla dorosłych mogą im w tym pomóc. Współczesne produkty tego typu są dyskretne i maksymalnie dopasowane pod względem anatomicznym. Wyróżniają się również ogromną chłonnością oraz wykorzystaniem materiałów przyjaznych skórze.Majtki chłonne firmy TENA to jedna z najlepszych propozycji dla młodych mam lub ciężarnych kobiet, które chcą cieszyć się świeżością oraz zapewnić swej skórze maksymalną ochronę

Ćwiczenia, które wspierają najważniejsze mięśnie

Przed problemami związanymi z nietrzymaniem moczu w czasie ciąży lub tuż po porodzie można się chronić. Istnieją specjalne zestawy ćwiczeń, które należy wykonywać w okresie oczekiwania na dziecko i tuż po jego przyjściu na świat. Pozwalają one na wzmocnienie tych mięśni, których osłabienie jest główną przyczyną problemów. Dodatkową ich zaletą jest lepsze przygotowanie organizmu do porodu, co również zmniejsza ryzyko pojawienia się kłopotów z utrzymaniem moczu. Już w latach 40. XX wieku doceniono ćwiczenia Kegla. Wykonywane systematycznie wzmacniają skutecznie mięśnie dna miednicy. Są proste i nie forsują osoby je wykonującej, zatem można je robić nawet w zaawansowanej ciąży lub tuż po porodzie. Na czym polega taka gimnastyka? W pozycji siedzącej lub leżącej należy napinać i rozluźniać mięśnie pochwy, odbytu oraz tych mięśni, które otaczają cewkę moczową. Już 10 serii wykonywanych po 3-4 razy dziennie może okazać się skutecznym sposobem na uniknięcie lub znaczne zminimalizowanie problemów związanych ze skutkami ciąży i porodu. Wykonywanie ćwiczeń Kegla pozwala szybciej wrócić do formy po porodzie oraz uniknąć problemów z nietrzymaniem moczu lub obniżeniem jakości życia seksualnego spowodowanego porodem bądź też naturalnym procesem starzenia się organizmu. Taka gimnastyka zalecana jest zatem każdej kobiecie, która chce w okresie przekwitania uniknąć przykrych dolegliwości.

Ciąża i poród to wyjątkowe wydarzenia w życiu kobiety. Aby wspomnienia związane z tym okresem nie zostały przysłonięte przez późniejsze problemy z nietrzymaniem moczu, wystarczy niewiele. Odpowiednia troska o skórę w czasie ciąży oraz wykonywanie prostych ćwiczeń wzmacniających mięśnie dna macicy to najprostsze sposoby na zapewnienie sobie dobrej formy i świetnego samopoczucia.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz